Information
Din inkorg

Köp & Fraktvillkor

Careofcars.se ägs av Care of Cars Holding AB. Careofcars.se är både en webshop och hemsida för vår nya bilvårdskedja. I shopen finner du alla bilvårdsprodukter och förnödenheter för att bedriva bilvårdsverksamhet. Shopen riktar sig i första hand till proffsanvändare, men vi säljer även till bilintresserade privatpersoner. Careofcars.se är en multibrandad webshop med kvalitetsprodukter från alla de ledande leverantörerna. Vi har vårt centrallager i Malmö.
 
I butiken finns vissa produkter märkta med ”I lager hos extern leverantör”. Vid beställning av dessa produkter kan fraktkostnad tillkomma. Vi kontaktar alltid dig vid beställning av ej lagerförda varor innan leverans sker.
 
Vissa produkter har restriktioner på hur de får distribueras, exempelvis syror vilka hanteras som Farligt Gods. Sådan restriktion finns normalt angivet på artikeln, och kan innebära en extra fraktavgift.
 
Säkerhetsdatablad finns kopplat till respektive artikel och finns för nedladdning på produktsidan.
 
Vi reserverar oss för slutförsäljning av vissa produkter.


KÖPVILLKOR FÖRETAG

1. Köp 

Vid beställning träffas avtal om köp först när Care of Cars Produkt Skandinavien AB har bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits (vardagar). Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Care of Cars Produkt Skandinavien AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och vi måste kunna fastställa kundens bostadsadress. 

2. Priser

Priserna i shopen kan visas med eller utan moms (25% för beställningar inom EU). Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Careofcars.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. 

3. Frakt 

Företag - Företagsfaktura - Vi reserverar os rätten att fraktpriset kan ändras i efterhand om varorna överstiger de normala proportioner samt kg.

OBS! Frakt till Gotland kan priserna vara högre än i övriga Sverige pg.av Gotlandstillägg. 

Prislista Farligt Gods kan variera.


Fast pris / Fraktfritt 
Alla beställningar betalar kunden oavsett returer men överstiger varubeloppet 8000:- ex moms eller mer för företagskunder och 1200:- inkl. moms för Kortbetalande privatpersoner, levereras varorna fraktfritt (Glöm ej välja Fraktfritt alternativet när ni Checkar ut i kassan). Eventuell debitering för farligt gods debiteras dock oberoende av fastpris / fraktfri leverans.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor


4.1 Faktura (Endast för företag)
Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. Vi ger 30 dagars kredit till företag och genomför alltid kreditkontroll innan leverans.

4.2 Kortbetalning

Betalning med Payson.
Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004.
Läs mer här: www.payson.se
Payson Logo

Betalning mot faktura
Om du väljer att betala mot faktura via Payson så tillkommer en avgift om [ange eventuell merkostnad] kr. Betalningsvillkor är 14 dagar och fakturan kommer att skickas till din e-postadress. För att betala mot faktura måste Du ha fyllt 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs. Företag som betalar mot faktura måste vara registrerade i Sverige och ska betala inom 30 dagar.


Payson Logo


5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 11.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post. 

6. Leveransförseningar 

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.  

7. Transport 

Care of Cars Produkt Skandinavien AB ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. 

8. Skadade varor 

Har du mottagit en felaktig vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till kundtjanst@careofcars.se.

Upptäcker du skador på paketet - Skriv inte under! - Hämta inte ut! Du skall omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan.
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss ( 14 dgr), så fakturerar vi dig för returfrakten och hanteringen: 250:- plus moms 



9. Ångerrätt och öppet köp

Vi följer lagen om distansavtal: http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden alltid för returfrakten även om varorna överstiger 10.000kr netto.

Som kund hos oss erbjuder Careofcars.se även bytesrätt inom 14 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

10. Reklamationer 

Vi följer lagen om distansavtal (minst 14 dagar): http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post butiken@careofcars.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   

11. Återbetalningar 

Återbetalning sker antingen direkt eller via Payson. Summan ex. fraktkostnad återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12. Reservationer 

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. 

13. Skydd av personuppgifter 

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.   

14. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. 
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr. 

15. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/


Extrapriser -  Kampanjer - Nyttig info
Vi skickar sparsamt ut kampanj info till samtliga kunder.

Reguljära nyhetsbrev kommer igång i slutet av 2022.




KONTAKTINFORMATION

Postadress

Care of Cars Produkt Skandinavien AB
Travbanegatan 9
213 77 Malmö